Coraz więcej firm chce stron WWW dostosowanych do urządzeń mobilnych
Strona internetowa to bardzo często miejsce pierwszego kontaktu firmy i jej potencjalnego klienta. Powinna być więc starannie zaplanowana, użyteczna, funkcjonalna i dostosowana do urządzeń mobilnych, za pomocą których coraz częściej łączymy się z internetem. Serwis Oferteo.pl zbadał więc, co firmy biorą pod uwagę, zamawiając wykonanie swojej strony www. Okazuje się, że coraz więcej przedsiębiorstw chce mieć wersję strony dostosowaną do urządzeń mobilnych.
Firmy chcą nowych stron www
Oferteo.pl, największy polski serwis łączący poszukujących usług z ich dostawcami, przeanalizował zapytania ofertowe, jakie w 2017 roku składały firmy szukające wykonawcy strony www. Okazuje się, że najczęściej przedsiębiorstwom zależy na kompleksowym wykonaniu nowej strony internetowej – wskazało tak 79% badanych. Nie dotyczy to wyłącznie nowo powstających firm, ale również tych, które np. uznały, że dotychczasowa strona nie spełnia oczekiwań i chcą zupełnie nowej.
Dużo rzadziej zleceniodawcy decydują się na przebudowę dotychczas istniejącej strony – zdecydował się na to mniej niż co dziesiąty z nich. Samym projektem graficznym strony było zainteresowanych 9% przedsiębiorstw, a 6% miało jeszcze inne zlecenia, w tym np. zakodowanie strony www.
Jakiej strony dotyczy usługa?
Przedmiotem zleceń przeanalizowanych przez Oferteo.pl były najczęściej strony firmowe, których potrzebowało 72% badanych.
Ponadto zleceniodawcy poszukiwali też wykonawcy sklepu internetowego (13%), portalu internetowego (6%), serwisu tematycznego (4%) oraz bloga (1%).
Więcej firm chce wersję strony www na urządzenia mobilne
W porównaniu do ubiegłorocznych wyników badania widać wzrost odsetka firm, które chcą przygotowania wersji strony www na urządzenia mobilne – 24% wskazań wobec 17% w ubiegłorocznej edycji badania. – Jest to coraz ważniejsza sprawa – zauważa Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl. – Liczba odsłon generowana na urządzeniach mobilnych stale rośnie, firmy powinny dbać o użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych i zapewnić im wygodne przeglądanie swoich stron.
Najczęściej oczekiwanymi funkcjonalnościami, jakie powinna mieć strona, były – podobnie jak w ubiegłym roku – możliwość edytowania strony przez właściciela (28%) oraz formularz kontaktowy (25%). Podobnie jak przed rokiem, co dziesiąta firma chciała, aby użytkownicy mogli rejestrować się na stronie, a dla 8% (tak samo jak przed rokiem) istotne było wprowadzenie systemu płatności online.
Strona potrzebna „na już”
Aż 84% firm składających zlecenie w Oferteo.pl chce, żeby ich strona była gotowa najdalej w ciągu miesiąca, a najlepiej – jak najszybciej (60%). Tylko 12% zleceniodawców jest w stanie poczekać na realizację zamówienia do trzech miesięcy.
– Trudno się dziwić, że przedsiębiorstwom zależy na tym, aby ich strona była gotowa jak najszybciej. W końcu to podstawowe narzędzie komunikacji z klientem i prowadzenia biznesu – mówi Karol Grygiel. – Warto jednak pamiętać, że w praktyce czas wykonania strony może być dłuższy niż zakładamy, choćby w wyniku koniecznych zazwyczaj do naniesienia poprawek.
Potrzeba szybkiej realizacji zamówienia strony www to utrzymujący się trend. W ubiegłym roku wskazało tak 87% badanych przez Oferteo.pl firm.
Metodologia badań
Przedstawione dane pochodzą z analizy ponad 700 zapytań ofertowych zamieszczonych w serwisie Oferteo.pl w 2017 roku przez podmioty zlecające wykonanie bądź przebudowę strony www.
Jak działa Oferteo.pl?
Za pośrednictwem www.oferteo.pl zarejestrowani w serwisie Wykonawcy usług i Dostawcy produktów mają możliwość dotarcia do nowej grupy Klientów poszukujących konkretnej usługi lub produktu. Pozwala to zaoszczędzić cenny czas związany z poszukiwaniami i obsługą klientów.
Klienci poszukujący konkretnej usługi lub produktu mogą w jednym miejscu bezpłatnie złożyć zapytanie o oferty. Konsultanci pracujący w serwisie wyselekcjonują dla nich odpowiednie firmy, które zostaną powiadomione o zapytaniu z ich branży, by spośród nadesłanych ofert Klienci mogli wybrać najlepszą dla siebie.
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
tel.: (+48) 71 722 33 24fax: (+48) 71 716 47 48
e-mail: biuro@oferteo.pl
Nasi konsultanci odpowiadają na Państwa pytania w dni robocze od 9:00 do 17:00
Kontakt prasowy
Piotr Sarota
konsultant public relations
tel.: +48 12 684 12 68
fax: +48 606 895 326
e-mail: piotr@sarota.pl
www.sarota.pl
Artur Szeremeta
public relations specialist
fax: +48 794 590 018
e-mail: artur.szeremeta@sarota.pl
O Oferteo
Oferteo.pl z siedzibą we Wrocławiu to serwis internetowy, którego głównym celem jest ułatwienie dokonywania transakcji handlowych, a w szczególności kontaktowanie potencjalnych nabywców z najlepszymi dostawcami produktów i usług. Platforma istnieje od 2008 roku.