Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

SEO copywriting, czyli jak poprawić skuteczność strony internetowej małej firmy

SEO copywriting, czyli jak poprawić skuteczność strony internetowej małej firmy

author box img

Michał Oniszczuk

Zaktualizowano: 15 kwietnia 2013 15.04.2013 Czas lektury: 4min
  • Więcej poradników o copywritingu

Ponad 10519 Copywriterów blisko Ciebie

Internet to niewyczerpane źródło potencjalnych klientów. Ostatnie dane pokazują, że większość Polaków szuka informacji w internecie przed wyborem produktu lub usługi. Nie jest zatem tajemnicą, że każda współczesna firma powinna posiadać własną stronę internetową. Świat się zmienia. Coraz bardziej życie przenosi się do realiów wirtualnych, dlatego błędem jest oczekiwanie, że rynek funkcjonujący w jakiejś formie dziś, będzie funkcjonował w takiej formie również jutro.
Problem pojawia się jednak w momencie, kiedy firma wchodzi już w posiadanie strony internetowej i po pewnym czasie stwierdza, że nie ma z niej żadnych korzyści. Jeśli, drogi czytelniku, taka sytuacja spotyka Ciebie, nie martw się, to jest normalne.
Wynika to z faktu, że samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy, aby czerpać z niej korzyści. Aby klienci wchodzili na stronę, potrzebna jest jeszcze jej reklama. Ta z kolei w warunkach internetowych sprowadza się do trzech wariantów:
1. Płatna reklama w wyszukiwarce, lub na innych, popularnych stronach internetowych (adwords, adtaily)
2. Optymalizacja SEO i pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach
3. Aktywność na forach, portalach społecznościowych (Facebook, Twitter), czy komentowanie blogów.
Aby strona internetowa osiągnęła pełen sukces, powinno się łączyć wszystkie trzy wyżej wymienione techniki. Jeśli jednak posiadaczem danej strony internetowej jest mała, lokalna firma, nie ma potrzeby stosowania wszystkich technik.
W przypadku małych, lokalnych firm, często do zaistnienia na pierwszej stronie w Google wystarczy dobra optymalizacja SEO. Na czym ona polega?
Aby dobrze zrozumieć to zagadnienie, najlepiej jest wejść do wyszukiwarki Google i wpisać jakieś hasło, na przykład "firmowe strony internetowe". Wyskoczy nam wówczas 10 podstawowych wyników wyszukiwania, z których każdy składa się z 3 elementów:
1. Tytułu strony
2. Adresu strony
3. Opisu strony
Podstawowa optymalizacja polega na tym, aby w tytule i opisie strony znajdowały się słowa, które potencjalni klienci mogą wpisywać, szukając firmy z naszej branży. Dopełnieniem optymalizacji SEO jest treść zawarta na stronie. Musi ona także zawierać słowa i frazy, których użyliśmy w tytule i opisie strony.
Wiele firm, które zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją, w tym miejscu skończyłoby swój opis. Wynika to z faktu, że celem takiej firmy jest sprawienie, by strona pojawiała się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Pamiętajmy jednak, że celem takiej firmy nie jest już to, aby klienci wchodzili na naszą stronę, a później korzystali z naszej oferty, a przecież po to właśnie pozycjonuje się stronę. Tutaj właśnie pojawia się copywriting, który jest nieodzowny, aby strona internetowa była skuteczna.
Copywriting to marketingowa technika pisania tekstów, które skupiają się na potrzebach klienta. Copywriting powoduje, że klienci chętniej korzystają z naszych usług, ponieważ teksty, które umieściliśmy na naszej stronie trafiły w ich potrzeby. Klient wchodzący na naszą stronę czegoś po niej oczekuje, a copywriting ma mu to dać. Jeśli da, to mamy duże szanse, że klient do nas zadzwoni, lub zostawi do siebie kontakt.
Copywriting zaczyna się jednak już wcześniej. Wróćmy zatem na chwilę do wyszukiwarki Google. Tak jak już pisałem, w wynikach wyszukiwania pojawia się tytuł, adres i opis. To tutaj odbywa się tak na prawdę pierwsza bitwa o klienta. Aby klient w ogóle zdecydował się wejść na naszą stronę, tytuł i opis muszą go to tego zachęcić. Jeśli tytuł i opis nie zawiera interesującej dla klienta treści, nie wejdzie on na naszą stronę nawet, jeśli będzie ona na pierwszej pozycji wyników wyszukiwania.
Kiedy już klient wejdzie na naszą stronę, tutaj również mogą go czekać 2 różne sytuacje: dobre testy i słabe teksty. Niestety 95% stron internetowych zawiera bardzo słabe teksty, które w żaden sposób nie odnoszą się do potrzeb klienta. Najbardziej lubimy na stronie głównej opisać naszą firmę. Czy jednak klient na prawdę wchodzi na stronę internetową, aby poczytać historię naszej firmy? Nie! Nie łudźmy się, klient nigdy takiego tekstu nie przeczyta, a w ogromnej większości przypadków szybko wyjdzie, ponieważ nie znajdzie na stronie nic, co by go zainteresowało. Klientów nie interesuje nasza firma. Oni chcą zaspokoić swoje potrzeby. Na nich należy się skupić.
Podsumowując, najtańszym i zarazem najlepszym dla małych, lokalnych firm sposobem skutecznego pozyskiwania klientów ze strony internetowej jest SEO copywriting. Te dwie techniki najlepiej działają razem, ponieważ bez SEO klient nie ma szansy znaleźć naszej strony, natomiast bez copywritingu rzadko na naszą stronę wejdzie, a jeszcze rzadziej skorzysta z naszej oferty.
Dodano: 16 kwietnia 2013 Zaktualizowano: 15 kwietnia 2013

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco