Profesjonalna strona internetowa nie musi być droga
Często spotykaliśmy się z zaskoczeniem z ich strony odnośnie kosztów wykonania ładnej, funkcjonalnej i poprawnie działającej strony internetowej. Oczywiście na naszą korzyść. Często padały słowa "To nie drogo"...
Ale tak właśnie działamy. Nie śrubujemy wycen aby wyciągnąć jak najwięcej od Klienta, ponieważ wiemy, że gdy zapłaci mniej to wróci do nas ponownie... Oczywiście przestrzegamy jednocześnie przed bardzo tanimi wykonawcami, ponieważ istnieją pewne granice opłacalności przy produkcji nawet prostej strony internetowej. Dobrze wiemy, że jakość ma swoją cenę, ale nie musi ona rujnować naszego budżetu.
Tworząc strony dla naszych Klientów pamiętamy o pewnych fundamentalnych zasadach:
- strona powinna być przyjemna dla oka i nie męczyć wzroku użytkownika. Zbyt ciemnie lub zbyt jasne kolory lub ich kontrasty męczą wzrok i użytkownik „ucieka” z takiej strony,
- stron powinna być łatwa w nawigacji, czytelna a jej obsługa intuicyjna. Pamiętajmy, że z Internetu nie korzystają tylko osoby młode. Coraz więcej użytkowników internetu to także osoby starsze, dla których coraz „drobniejsze” rozdzielczości ekranów stanowią problem,
- kod strony powinien być napisany prawidłowo i nie generować błędów składniowych wytyczonych przez konsorcjum W3C (tzw zielone strony). Tak napisana strona łatwiej się pozycjonuje więc późniejsze koszty pozycjonowania będą niższe.
- kod strony powinien być napisany w taki sposób, aby inna osoba zajmująca się później taką stroną mogła łatwo nią zarządzać, rozbudować i dostosować do ew nowych funkcjonalności,
- w zależności od charakteru strony nie powinna być ona przeładowana animacjami Flash lub innymi interaktywnymi elementami. Nie każdy posiada nowoczesny komputer, aby taką stronę prawidłowo wyświetlić,
- strona internetowa powinna się szybko wczytywać w przeglądarce użytkownika, nie generować błędów i powodować zawieszania się przeglądarki. Ilość skryptów i ich błędna implementacja na stronie może generować błędy, które z kolei powodują błędne działanie przeglądarki,
- każda strona powinna prawidłowo wyświetlić się praktycznie we wszystkich wersjach przeglądarek internetowych. Nie każdy aktualizuje przeglądarki i nie każdy posiada najnowocześniejsze systemy operacyjne.
- strona posiadająca formularze powinna być odpowiednio zabezpieczona aby jak najbardziej utrudnić jej uszkodzenie przez osoby niepowołane wprowadzające w nich "szkodliwe dane". Brak takich zabezpieczeń może skutecznie uszkodzić naszą stronę internetową lub nawet komputery osób odwiedzających taką stronę,
- osoba tworząca stronę internetową powinna także pamiętać o zasadach pozycjonowania strony, więc jej kod powinien być napisany w taki sposób, aby specjalista SEO mógł łatwo ją wypozycjonować. Błędnie napisany kod może spowodować, że nakłady finansowe na jej skuteczne wypozycjonowanie będzie wyższy.
Czy to wszystko powinno kosztować krocie? Raczej nie. Można to osiągnąć niewielkim kosztem wykorzystując doświadczenie i odpowiednio organizować sobie warsztat.
Nasza agencja stosuje te zasady, co gwarantuje, że Państwa strona internetowa będzie służyła wiele lat bez obaw, że za pół roku się zestarzeje lub przestanie po prostu działać.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
Powszechnym jest fakt, że kolorom można przypisać ogólne znaczenie. Koncepcja, czy też definicja kolorów jest przestrzegana zwłaszcza w biznesie. Należy jednak pamiętać, że ujednolicone znaczenie kolorów działa tylko w obszarach nacechowanym znacznym podobieństwem kulturowym. Np. kolor biały w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej kojarzony jest z nieskazitelnością, niewinnością i czystością, natomiast w Azji, a przede wszystkim w Chinach i Japonii kolor ten jest powszechnie używany w uroczystościach żałobnych.
20.04.2015Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
02.03.2017Z technologiami stosowanymi do tworzenia stron internetowych jest jak z technikami malarskimi. Po pierwsze jest ich wiele, a po drugie każdy korzysta z tych, które zna, w których najlepiej się czuje. Nie chodzi tutaj o to żeby wymienić Ci każdą możliwą technologię prezentując jej wady i zalety, czy też przekonywać Cię, że właśnie ta jest najlepsza a nie tamta. Chodzi o to abyś Ty sam, nabrał świadomości o tym jak ważne jest to zagadnienie i dlaczego warto zwrócić na to szczególną uwagę.
20.04.2015Jedną z najpopularniejszych wtyczek do optymalizacji treści strony na WordPressie jest Yoast SEO. Wtyczka ta w bardzo intuicyjny sposób wskazuje, jakie elementy strony internetowej warto dopracować, żeby była lepiej odczytywana przez roboty Google.
09.04.2019Jakie korzyści daje i ile kosztuje strona internetowa? Cena zależy od kilku czynników, m.in. od technologii i narzędzi, zakresu wymagań, zaawansowania funkcjonalności i rodzaju działalności (koszt sklepu internetowego będzie zazwyczaj znacznie wyższy niż cena strony internetowej – wizytówki firmy). Dodatkowo na cenę strony internetowej wpływają dodatkowe usługi – zakup hostingu i domeny, pozycjonowanie strony, integracja z mediami społecznościowymi czy narzędziami marketingowymi. Jaki jest aktualny cennik stron internetowych w 2023 r.? Ile kosztuje strona internetowa w zależności od rodzaju? Jaki jest koszt utrzymania strony internetowej? Sprawdź i znajdź najlepsze oferty na stworzenie strony internetowej z prostą wyceną, którą dostaniesz w mailu.
27.10.2023Zaczynaliśmy w świecie bez Facebooka i wszystkich mediów społecznościowych. Przez lata obserwowaliśmy rozwój branży – technologie przychodziły i odchodziły, ale przez cały ten czas strony były najprzyjemniejszym ze sposobów poznania oferty danej firmy. Kontakt zazwyczaj zaczynał się w gazecie, telewizji, radiu czy na reklamie, ale by zgłębić klimat firmy, jej ofertę, poznać historię i przekonać się, czy jest dla nas odpowiednia, wchodziliśmy na stronę.
06.06.2022