Parę słów o pozycjonowaniu stron internetowych w 2022 roku
Sukces firmy lub też indywidualnej marki w dużej mierze zależny jest od tego, w jaki sposób się promujemy. Obecnie bowiem nie wystarczy już tylko najlepszy produkt lub usługa, gdyż na rynku mamy spore nasycenie podobnymi do siebie ofertami. Nasuwa się więc oczywisty wniosek, że trzeba wyróżnić się na tle konkurencji. Z pomocą przychodzi nam w tej kwestii Internet. Musimy jednak sobie uzmysłowić, że w 2022 roku założenie tylko internetowej wizytówki to jeszcze zbyt mało. Osoby działające aktywnie w e-commerce, ale i nie tylko, doskonale wiedzą o tym, że trzeba swoją stronę internetową jeszcze wypromować w sieci. Tym samym niezbędne będzie nam pozycjonowanie stron WWW. Co to jest, a także jakie są jego zalety, pokażemy w dalszej części niniejszego tekstu.
Z poradnika dowiesz się
Pozycjonowanie – krótka charakterystyka
Tak jak już zostało to wspomniane, samo dysponowanie internetową wizytówką to jeszcze zbyt mało, aby nasz biznes dostał wiatru w żagle. Chcąc zwiększyć ilość klientów, potrzebujemy promować się intensywnie w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Tutaj właśnie otwiera się szeroka furtka dla promocji w tychże wyszukiwarkach, czyli właśnie pozycjonowania. Warto nadmienić, że tego rodzaju praktyki mogą mieć różny zakres. Wystarczy tutaj wskazać kroki czynione na stronie internetowej, czyli tzw. on-page, jak i również praktyki poza nią – zwane z kolei off-page.
Do tych pierwszych zaliczamy odpowiednie modyfikacje w budowie strony, nagłówków, jak i samych opisów. Jednym słowem dążymy do maksymalnego usprawnienia działania robotom wyszukiwarek.
Natomiast praktyki odnoszące się do poczynań typu off-site to zazwyczaj szeroko rozumiany link building i aktywność w social mediach.
Chcąc liczyć na osiągnięcie zamierzonego celu, czyli dostrzeżenia naszej strony przez maksymalną ilość potencjalnych klientów, musimy liczyć się z długą drogą. Prowadzi ona przez szereg analiz, mozolną pracę, a także bieżące zmiany postępowania w razie konieczności. Tym samym pozycjonowanie stron WWW nie jest procesem krótkoterminowym czy jednorazowym ruchem. Chcąc czerpać z tego profity, należy nastawić się na długofalowy efekt, który nadejdzie z czasem. Z drugiej jednak strony praktyki tego rodzaju są konieczne. Zatem nie warto na tym oszczędzać, gdyż jest to inwestycja w rozwój firmy.
Jakie profity otrzymamy, pozycjonując stronę internetową?
Wszyscy wiemy, że na ostateczny sukces danej firmy składa się szereg procesów. Z całą pewnością jednym z tych istotniejszych są działania marketingowe. Te z pokrewnością będą niepełne, jeżeli naszą wizytówkę w sieci odwiedza mało osób. Oczywiste jest więc, że koniecznie trzeba wdrożyć pozycjonowanie stron WWW, aby dawać zainteresowanym naszą propozycją, to czego szukają. Trudno zatem się dziwić, że duże, jak i też małe firmy doceniają profity wynikające ze wdrożenia pozycjonowania własnej firmowej strony.
Jak pozycjonować stronę w 2022 roku?
Jeżeli nie mamy pieniędzy, aby zlecić pozycjonowanie naszej strony WWW agencji SEO lub agencji marketingowej, to koniecznie musimy zaopatrzyć się w programy SEO. Do takich należy np. Ahrefs, SEMRush czy Seobility.
Pozycjonowanie strony internetowej w 2022 roku:
- W tych czasach pozycjonowanie to nie dodawanie tysiąca linków na siłę, lecz zdobywanie ich stopniowo z wartościowych źródeł.
- Jeżeli chodzi o treści na stronie, to również powinny one być wartościowe. Najlepiej wyczerpująco zadawać i odpowiadać na pytania, które interesują użytkownika szukającego czegoś w wyszukiwarce, gdyż w 2022 roku Google bardzo reaguje na poprawne i wyczerpujące odpowiedzi.
- Pamiętaj również, że wiele osób zaczyna szukać poprzez wyszukiwanie głosowe i na to wyszukiwanie trzeba najbardziej zwrócić uwagę w nadchodzących czasach.
Niestety sami nie jesteśmy w stanie stwierdzić, na jakie słowa kluczowe użytkownik składa zapytanie w wyszukiwarkach i bez profesjonalnych programów SEO raczej się nie obejdzie.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o pozycjonowaniu stron
Firmy, które świadczą usługi w różnych branżach, powinny wziąć pod uwagę działanie na Oferteo. Portal ten łączy osoby, które szukają Wykonawcy jakiejś usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Jest tu zarejestrowanych ponad 530 tys. firm. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największą w Polsce internetową platformą dla rynku usług, osiągając w nim ponad 60-procentowy udział. Dlaczego jeszcze warto działać na Oferteo? Sprawdź!
26.08.2022Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022