5 sposobów na promocję małej i średniej firmy
W dzisiejszych czasach – wbrew pozorom – małe i średnie firmy, chcąc pozyskiwać klientów i promować swoją firmę, stoją przed niełatwym zadaniem. Jeszcze 10 lat temu promocja firmy ograniczała się do rozniesienia ulotek, powieszenia plakatów i jeżdżącej po okolicy przyczepki głoszącej hasła reklamowe. Czasy, o których mowa, w kontekście biznesu, zaczynają przechodzić do historii. W tym momencie coraz większą popularność zyskują media społecznościowe czy influencer marketing.
Z poradnika dowiesz się
Jakiej wiedzy marketingowej potrzebujesz do prowadzenia firmy?
Największe problemy pojawiają się wtedy, gdy przedsiębiorca zaczyna czytać artykuł za artykułem, a w każdym z nich dowiaduje się o lepszym sposobie promocji swojej firmy, summa summarum gubiąc się w tak obszernym temacie, jakim jest marketing.
Dobra wiadomość jest taka, że prowadząc małą lub średnią firmę, wcale nie musisz być specjalistą od marketingu, który rozumie każdy problem na wszystkich poziomach jego złożoności, a także zna rozwiązania i skutecznie je stosuje. Ważne, byś umiał znaleźć, zweryfikować i zatrudnić odpowiednich ludzi, którzy Ci w tym pomogą, a do tego potrzebujesz po prostu wiedzy elementarnej.
1. Facebook
To portal, który z pewnością znasz, ponieważ być może korzystasz z niego prywatnie, natomiast nie w celach biznesowych.
Na Facebooku obecnie możemy pracować na dwóch płaszczyznach, jeśli chodzi o działania marketingowe.
Dystrybucja treści
Czyli potocznie nazywane dodawanie postów. To bardzo skuteczna metoda budowania marki, ponieważ klient, który na przykład dotarł do nas przez reklamę lub wyszukiwanie, jest w stanie zweryfikować, czy jesteśmy aktywni w swoich działaniach, czy też ostatnie posty pochodzą z 2015 roku.
Drugim aspektem jest to, że regularna dystrybucja treści po prostu buduje zaufanie odbiorcy, co jest nie do przecenienia na tle konkurencji, która coraz częściej zaczyna dbać o to, by pojawiać się w sieci.
Reklamy sponsorowane
W większości branż potrafią być lwią częścią dochodu. System reklamowy Facebooka to bardzo rozbudowany mechanizm, który pozwala na bardzo precyzyjne kierowanie reklam do odpowiedniej grupy docelowej. Odpowiednio ułożony lejek marketingowy potrafi działać cuda i generować świetnie wyniki, pod warunkiem że technicznie i merytorycznie jest on dobrze skonfigurowany. Sukcesem reklamy na Facebooku jest wypadkowa czasu, treści oraz odpowiedniego stargetowania. To klucz do sukcesu, który jest niezrozumiały dla wielu firm.
Celów reklamowych mamy całe mnóstwo, natomiast triumfy święci reklama skierowana na pozyskiwanie kontaktów, dzięki której możemy wyświetlać kreacje zachęcające do pozostawienia danych. To niesamowicie dobrze konwertująca metoda reklamowa.
2. Google Adwords
Z pewnością znasz najpopularniejszą przeglądarkę Google, z której korzysta ponad 95% Polaków. Dlaczego aż tak duża siła tkwi w reklamach, które są tworzone w wyszukiwarkach? Powód jest prostszy niż się wydaje.
Otóż w Google klient często wykazuje natychmiastową potrzebę i jest podany na tzw. tacy. Jeżeli korzystamy z przeglądarki, to robimy to w konkretnym celu, np. szukamy czapki na zimę, wpisując właśnie frazy typu "zimowa czapka", "czapka na zimę" i tym podobne, a nie na przykład "buty" czy "kombinezon narciarski".
Kluczem do sukcesu jest takie skonfigurowanie reklamy, aby była jak najbardziej dopasowana do wyszukiwanej frazy i trafiała do odbiorcy, dzięki czemu niemalże od razu znajdzie on nas, czyli swojego usługodawcę. Oczywiście pozostałość procesu leży w kwestii tego, jak zbudowana jest strona internetowa, w jak szybkim czasie zostanie zrealizowane zamówienie i tym podobne, natomiast z punktu widzenia marketingu jest to szalenie skuteczna metoda.
3. Instagram
Instagram jest dynamiczną aplikacją, która opiera swój content o wartości wizualne, więc o ładnej jakości zdjęcia oraz ciekawe filmy, umożliwia też bezpośrednią komunikację. To medium społecznościowe bije rekordy popularności, a nic nie zapowiada, by cokolwiek położyło temu kres.
Ogromnym plusem jest to, iż Instagram AdWords, to ten sam system, którym operuje Facebook, dzięki czemu możemy z poziomu Facebooka uruchomić reklamę na Instagramie oraz w sieciach partnerskich i messengerze.
Instagram podaje na tacy niesamowite rezultaty. Według naszych osobistych badań, firmy, które używają Instagrama do sprzedaży, potrafią wygenerować o 12,5% więcej zysku już w pierwszych trzech miesiącach od wdrożenia tego kanału! To bardzo dużo!
4. Influencer marketing
Otóż influencer to dosłownie osoba medialna, która posiada swoją społeczność, na którą oddziałuje, i jest w niej liderem opinii. Jeżeli na przykład produkujesz kosmetyki, to idealnym influencerem, z którym powinieneś podjąć współpracę, jest na przykład blogerka beauty, która testuje różne kosmetyki i opisuje ich działanie oraz swoją opinię na ich temat. Dzięki zasięgowi tej osoby Twoja firma zyskuje na popularności.
Jeżeli miałeś już do czynienia z tą formą marketingu, to dobrze wiesz, że to niełatwy kawałek chleba, zwłaszcza gdy nie ma się w tej dziedzinie doświadczenia. Sam dobór influencera do Twojej kampanii to nierzadko miesiąc szeroko zakrojonych działań. Powinieneś zwrócić szczególną uwagę na współczynnik zaangażowania na profilu osoby, do której zwracasz się o współpracę.
Dla przykładu, jeżeli obserwuje kogoś 50 000 osób, a pod zdjęciami tej osoby pojawia się zaledwie 700 polubień i 15 komentarzy, to znaczy, że ta ilość obserwujących nie daje żadnego przełożenia na zaangażowanie w profil. Ten prosty parametr pozwoli Ci ocenić potencjalną skuteczność takich działań.
5. Video marketing
Przewaga video jest dzisiaj nie do wycenienia. Widzowie, którzy mogą obserwować naszą twarz, sylwetkę, zachowania, słuchać głosu, zdecydowanie lepiej reagują, jeśli chodzi o kupno produktów czy usług. Video marketing jest ogólnym pojęciem i dotyczy głównie tworzenia filmów, zarówno pod kątem merytoryki, jak i rozrywki.
Video marketing możesz realizować za pośrednictwem wszelkiego rodzaju live'ów, webinarów, czy też prowadząc kanał na YouTubie, co staje się dzisiaj coraz popularniejsze. W tej formie promocji najważniejszy jest człowiek – to samo centrum filmu, który musi wywoływać emocje i na tym należy się skupić.
Promocja małej i średniej firmy
Temat promocji małej i średniej firmy można poszerzyć o wiele więcej punktów i podpunktów, natomiast nie chodzi o to, aby wyskakiwać klientom "z lodówki", a jedynie o umiejętną ekspozycję swoich wartości. Wystarczy, że skutecznie wdrożysz te 5 powyższych sposobów, a Twoja firma zacznie nabierać rozpędu i liczba potencjalnych klientów znacznie się zwiększy. Pamiętaj o tym, aby w razie, gdy nie wiesz, jak wykonać daną czynność, zwrócić się z tym do eksperta lub specjalisty w danej dziedzinie.
Polecamy: Firmy od reklam internetowych
Opracowano:
Agencja Eximus
Poniżej przedstawiamy ranking 9 194 Specjalistów od Kredytów Hipotecznych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o finansach
Działalność gospodarcza przedsiębiorstwa jest przedmiotem rozważań wielu dziedzin nauki. Termin przedsiębiorstwo składa się z kilku mian, z których możemy wyróżnić takie, jak: instytucja, firma, zakład. Wśród tych pojęć najbardziej odmienne jest pojęcie firmy. Nazwą tą w znaczeniu prawnym do prowadzenia działalności posługują się osoby fizyczne lub prawne. Przedsiębiorstwo jest dopuszczonym przez przepisy prawa podmiotem gospodarczym działającym w celach zarobkowych, wykonującym to na swój własny rachunek. Każda działalność przedsiębiorstwa staje się wyodrębniona z otoczenia pod względem organizacyjnym, ekonomicznym i prawnym. Wyróżniając cechy przedsiębiorstwa, można wskazać na te najbardziej charakterystyczne, do których należą: nazwa przedsiębiorstwa, siedziba, struktura organizacyjno-prawna. Przedsiębiorstwo zatem jest pewnego rodzaju kapitałem społecznym, w skład którego wchodzą ludzie, czyli pracownicy i kadra.
02.03.2016Leasing finansowy czy operacyjny? Pośredni czy bezpośredni? By dokonać odpowiedniego wyboru, dobrze jest poznać warunki każdego z rodzajów leasingu. Okazuje się, że oba rozwiązania mają wady i zalety – nie każdy też skorzysta na tych rozwiązaniach. Leasing operacyjny a finansowy – jakie są najważniejsze różnice? Dla kogo leasing operacyjny, a dla kogo leasing finansowy?
15.12.2022Progi podatkowe to wartości podatku, który należy opłacić – zależnie od wysokości podstawy opodatkowania za przychody z poprzedniego roku. Skala podatkowa w Polsce oparta jest właśnie na progach podatkowych – ich przekroczenie (czyli uzyskanie dochodów powyżej wyznaczonego progu pierwszego, drugiego lub trzeciego) sprawia, że podatnik musi zapłacić większy podatek dochodowy. Jakie progi podatkowe funkcjonują w obecnym systemie podatkowym? Czym jest kwota wolna od podatku i kto może być zwolniony z opłaty podatku dochodowego?
09.01.2023Leasing pracowniczy to nowoczesne rozwiązanie pozwalające na optymalne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie. Zamiast zatrudniać pracowników zakład może ich „wypożyczać”. Jak wygląda specyfika leasingu pracowniczego? Co to za usługa i jakie podmioty ją świadczą?
23.06.2023Jedna chwilówka, później następna i kolejna. W ten sposób szybko możemy dojść do momentu, kiedy nasz domowy budżet w żaden sposób nie chce się naciągnąć i brakuje środków na spłatę wszystkich rat. Najgorsze, co możemy zrobić, to chować głowę w piasek i udawać, że nie ma problemu. Odsetki związane z nieterminową spłatą są tak wysokie, że w krótkim czasie mogą przewyższyć kwotę pożyczonego kapitału. Jeśli i Ty borykasz się z problemem nadmiernego zadłużenia chwilówkami i nie stać Cię na terminową spłatę wszystkich rat, ratunkiem będzie dla Ciebie konsolidacja.
26.09.2019W procesie pisania pracy dyplomowej wykorzystujemy wiele publikacji, które nie tylko pomagają nam stworzyć jej treść, ale także pokazują, że dogłębnie zbadaliśmy obszar związany z jej tematem. Zazwyczaj już na pierwszych spotkaniach seminaryjnych dowiadujemy się, że każda myśl lub cytat zaczerpnięty z dowolnej pozycji z tego właśnie zbioru musi zostać opatrzony odpowiednim przypisem bibliograficznym. Konieczność ta jest często przyczyną wielu kłopotów i dużej części z nas jawi się jako zadanie nader uciążliwe. Tymczasem cały problem nie jest tak skomplikowany jak mogłoby się wydawać.
08.03.2013